- Autor: Mudrecka Irena
- ISBN: 978-83-7395-422-9
- ISSN:
- Format: B5
- Rok wydania: 2011
- Liczba stron: 424
- Oprawa:
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Problematyka podejmowana w monografii dotyczy poczucia odpowiedzialności stanowiącego mechanizm psychicznej regulacji zachowania człowieka, co jest ważnym zagadnieniem zarówno ze społecznego, jak i pedagogicznego punktu widzenia, zwłaszcza z punktu widzenia wychowania dzieci i młodzieży. Poczucie odpowiedzialności jest złożoną poznawczo-emocjonalną strukturą osobowości, która bierze udział w procesie podejmowania decyzji dotyczących regulowania stosunku jednostki z otoczeniem, jest również mechanizmem warunkującym proces samokontroli człowieka.
Autorka omawia w publikacji uwarunkowania i proces kształtowania poczucia odpowiedzialności u młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Na podstawie badań dwóch grup: młodzieży, która weszła w konflikt z prawem i młodzieży nieprzestępczej –ukazuje różnice międzygrupowe w zakresie mechanizmów psychicznej regulacji zachowania będące podstawą do wyjaśniania, dlaczego poczucie odpowiedzialności młodzieży wchodzącej w konflikt z prawem ma niewielką moc regulacyjną. Autorka wskazuje również niezbędne działania wychowawcze, które powinny być podjęte w celu wspomagania kształtowania prawidłowego poczucia odpowiedzialności u młodzieży.
Praca adresowana jest do pedagogów – nauczycieli i wychowawców pracujących z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie lub zagrożoną niedostosowaniem. Ponadto publikacja zainteresuje pracowników naukowych i studentów pedagogiki, zwłaszcza pedagogiki resocjalizacyjnej.
Autorka omawia w publikacji uwarunkowania i proces kształtowania poczucia odpowiedzialności u młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Na podstawie badań dwóch grup: młodzieży, która weszła w konflikt z prawem i młodzieży nieprzestępczej –ukazuje różnice międzygrupowe w zakresie mechanizmów psychicznej regulacji zachowania będące podstawą do wyjaśniania, dlaczego poczucie odpowiedzialności młodzieży wchodzącej w konflikt z prawem ma niewielką moc regulacyjną. Autorka wskazuje również niezbędne działania wychowawcze, które powinny być podjęte w celu wspomagania kształtowania prawidłowego poczucia odpowiedzialności u młodzieży.
Praca adresowana jest do pedagogów – nauczycieli i wychowawców pracujących z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie lub zagrożoną niedostosowaniem. Ponadto publikacja zainteresuje pracowników naukowych i studentów pedagogiki, zwłaszcza pedagogiki resocjalizacyjnej.
- Autor: Kowalczyk Danuta, Glińska-Lachowicz Anna (red. )
- ISBN: 978-83-7395-700-8
- ISSN:
- Format: B5
- Rok wydania: 2016
- Liczba stron: 238
- Oprawa:
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Najniższa cena w ciągu 30 dni 19.95 zł
Rabat: 50% 9,98 zł*
Rabat: 50% 9,98 zł*
- Autor: Jarosz Katarzyna
- ISBN: 978-83-7395-729-9
- ISSN:
- Format: B5
- Rok wydania: 2016
- Liczba stron: 170
- Oprawa:
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Znaczenie aktywności kulturalnej dla jakości życia człowieka dorosłego (STUDIA I MONOGRAFIE NR 538)
Najniższa cena w ciągu 30 dni 16.80 zł
Rabat: 50% 8,40 zł*
Rabat: 50% 8,40 zł*
- Autor: Włoch Agnieszka, Maćkowiak Klaudia
- ISBN: 978-83-7395-726-8
- ISSN:
- Format: B5
- Rok wydania: 2016
- Liczba stron: 226
- Oprawa:
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Pedagogiczne aspekty procesu kreowania postaci scenicznej w teatrze (STUDIA I MONOGRAFIE NR 541)
Najniższa cena w ciągu 30 dni 22.05 zł
Rabat: 50% 11,03 zł*
Rabat: 50% 11,03 zł*